Tematy szkoleń:
- ME1: INŻYNIER MENADŻEREM – ODKRYJ SWÓJ POTENCJAŁ MENADŻERSKI Z INSIGHTS DISCOVERY™
- ME2: INŻYNIER MENADŻEREM – EFEKTYWNA KOMUNIKACJA KLUCZEM DO SUKCESU
W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM - ME3: INŻYNIER MENADŻEREM – DELEGOWANIE
I ASERTYWNE EGZEKWOWANIE ZADAŃ - ME4: INŻYNIER MENADŻEREM – "KWESTIA CZASU", ORGANIZACJA PRACY I WYKONYWANIE ZADAŃ POD PRESJĄ CZASU
- ME5: MENADŻER COACHEM – SKUTECZNE ROZWIJANIE POTENCJAŁU PRACOWNICZEGO
- ME6: MENADŻER MEDIATOREM – JAK KONSTRUKTYWNIE ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY W ZESPOLE
- ME7: MENADŻER LIDEREM – NAWYKI SKUTECZNEGO LIDEROWANIA
ME6: MENADŻER MEDIATOREM – JAK SKUTECZNIE ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY W ZESPOLE
Tryb: | Szkolenie otwarte / zamknięte |
Stopień kursu: | Poziom zaawansowany |
Czas trwania: | 1 dzień – 8 godzin lekcyjnych |
Liczba uczestników: | 8 - 16 osób |
Najbliższe szkolenia: | TERMINARZ |
Cena netto szkolenia otwartego/osoby: | Otwarte: 850 PLN |
Cena szkolenia zamkniętego: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Wymagania wstępne dla uczestników
Brak
Cel kursu:
Czasem drobne nieporozumienie między dwoma osobami, przekształca się w wojnę, która toczy się wewnątrz zespołu, angażując coraz większą grupę ludzi, która zamiast współpracować ze sobą walczy o zwycięstwo lub działa na szkodę drugiej strony. Trudno w takim zespole skutecznie realizować zadania i osiągać ambitne cele, dlatego stworzyliśmy ofertę kursu, która wyposaży kierowników w zdolności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, wykorzystywania konfliktów do wzmacniania siły zespołu i przekształcania skłóconych zespołów, w efektywnie współpracujące zespoły osiągające synergię.
Program szkolenia:
- Konflikt, porażka kierownika czy naturalne zjawisko w zespole?
- Czym jest konflikt?
- Wtrącać się czy zostawiać sprawy swojemu biegowi? – konsekwencje nierozwiązanych konfliktów w zespole pracowniczym
- Fazy rozwoju konfliktu – kiedy podejmować interwencje?
- Rola kierownika-mediatora
- Model mediacji:
- Kontrakt rozmowy mediacyjnej
- Rola kierownika – mediatora
- Struktura rozmowy
- Ustalenia rozmowy
- Trening umiejętności komunikacyjnych, przydatnych w mediacji:
- Aktywne słuchanie – parafraza i klaryfikacja
- Wentylowanie emocji
- Pytania o rozwiązania
- Zamiana miejsc
- Zmiana perspektywy – szukanie wyższego celu
- Ramy odniesienia gdyby
- Budowanie motywacji do szukania obszaru zgody
- Ustalanie obszaru zgody i postanowienia końcowe
- Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie rozmów mediacyjnych:
- Opór - naturalna reakcja na trudności w relacji
- Eskalacja emocji
- Transparentność i akceptacja
- Odwoływanie się do kontraktu
- Uwaga pułapka – czyli najczęstsze błędy w prowadzeniu mediacji
W trakcie kursu uczestnicy:
- Zdobędą umiejętność prowadzenia rozmów mediacyjnych z pracownikami
- Zbudują świadomość roli kierownika w sytuacji konfliktu w zespole
- Poznają dobre praktyki prowadzące do konstruktywnego rozładowywania napięć w zespole,
- Nabędą umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, które mogą pojawić się w rozmowach z pracownikami
- Zwiększą skuteczność budowania efektywnych zespołów
- Zdobędą umiejętności pozwalające „studzić” wzburzone emocje
Metody szkoleniowe:
- Action learning
- Sesje demo
- Akwarium
- Film
- Studia przypadków
- Dyskusja moderowana
- Symulacje
- Socjodrama
- Kadra menadżerska
- Osoby zarządzające zespołami
- Inżynierowie
- Właściciele firm