Wykorzystywanie cookies
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny internetowej wykorzystujemy pliki cookies w celu optymalizacji jej funkcjonalności i zapewnienia komfortu użytkowania. Strona używa również pliki cookies pochodzące od podmiotów trzecich. Więcej informacji można uzyskać w naszej
"Informacji dotyczącej ochrony danych osobowych"
oraz
"Warunkach korzystania ze stron internetowych".

Zamknięcie okienka oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
x
Strona główna / Szkolenia / Szkolenia menadżerskie / SZKOLENIE ME2: INŻYNIER MENADŻEREM – EFEKTYWNA KOMUNIKACJA KLUCZEM DO SUKCESU W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM

ME6: MENADŻER MEDIATOREM – JAK SKUTECZNIE ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY W ZESPOLE

Tryb: Szkolenie otwarte / zamknięte
Stopień kursu: Poziom zaawansowany
Czas trwania: 1 dzień – 8 godzin lekcyjnych
Liczba uczestników: 8 - 16 osób
Najbliższe szkolenia: TERMINARZ
Cena netto szkolenia otwartego/osoby: Otwarte: 850 PLN
Cena szkolenia zamkniętego: Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym

Wymagania wstępne dla uczestników

Brak


Cel kursu:

Czasem drobne nieporozumienie między dwoma osobami, przekształca się w wojnę, która toczy się wewnątrz zespołu, angażując coraz większą grupę ludzi, która zamiast współpracować ze sobą walczy o zwycięstwo lub działa na szkodę drugiej strony. Trudno w takim zespole skutecznie realizować zadania i osiągać ambitne cele, dlatego stworzyliśmy ofertę kursu, która wyposaży kierowników w zdolności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, wykorzystywania konfliktów do wzmacniania siły zespołu i przekształcania skłóconych zespołów, w efektywnie współpracujące zespoły osiągające synergię.


Program szkolenia:

  • Konflikt, porażka kierownika czy naturalne zjawisko w zespole?
    • Czym jest konflikt?
    • Wtrącać się czy zostawiać sprawy swojemu biegowi?
      – konsekwencje nierozwiązanych konfliktów w zespole pracowniczym
    • Fazy rozwoju konfliktu – kiedy podejmować interwencje?
    • Rola kierownika-mediatora
  • Model mediacji:
    • Kontrakt rozmowy mediacyjnej
    • Rola kierownika – mediatora
    • Struktura rozmowy
    • Ustalenia rozmowy
  • Trening umiejętności komunikacyjnych, przydatnych w mediacji:
    • Aktywne słuchanie – parafraza i klaryfikacja
    • Wentylowanie emocji
    • Pytania o rozwiązania
    • Zamiana miejsc
    • Zmiana perspektywy – szukanie wyższego celu
    • Ramy odniesienia gdyby
    • Budowanie motywacji do szukania obszaru zgody
    • Ustalanie obszaru zgody i postanowienia końcowe
  • Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie rozmów mediacyjnych:
    • Opór - naturalna reakcja na trudności w relacji
    • Eskalacja emocji
    • Transparentność i akceptacja
    • Odwoływanie się do kontraktu
    • Uwaga pułapka – czyli najczęstsze błędy w prowadzeniu mediacji

W trakcie kursu uczestnicy:

  • Zdobędą umiejętność prowadzenia rozmów mediacyjnych z pracownikami
  • Zbudują świadomość roli kierownika w sytuacji konfliktu w zespole
  • Poznają dobre praktyki prowadzące do konstruktywnego rozładowywania napięć w zespole,
  • Nabędą umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, które mogą pojawić się w rozmowach z pracownikami
  • Zwiększą skuteczność budowania efektywnych zespołów
  • Zdobędą umiejętności pozwalające „studzić” wzburzone emocje

Metody szkoleniowe:

  • Action learning
  • Sesje demo
  • Akwarium
  • Film
  • Studia przypadków
  • Dyskusja moderowana
  • Symulacje
  • Socjodrama

  • Adresaci szkolenia:

    • Kadra menadżerska
    • Osoby zarządzające zespołami
    • Inżynierowie
    • Właściciele firm

    Zaprojektuj swoje szkolenie / zadaj pytanie

    * - oznacza pola wymagane.
SEW-EURODRIVE