Tematy szkoleń:
- ME1: INŻYNIER MENADŻEREM – ODKRYJ SWÓJ POTENCJAŁ MENADŻERSKI Z INSIGHTS DISCOVERY™
- ME2: INŻYNIER MENADŻEREM – EFEKTYWNA KOMUNIKACJA KLUCZEM DO SUKCESU
W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM - ME3: INŻYNIER MENADŻEREM – DELEGOWANIE
I ASERTYWNE EGZEKWOWANIE ZADAŃ - ME4: INŻYNIER MENADŻEREM – "KWESTIA CZASU", ORGANIZACJA PRACY I WYKONYWANIE ZADAŃ POD PRESJĄ CZASU
- ME5: MENADŻER COACHEM – SKUTECZNE ROZWIJANIE POTENCJAŁU PRACOWNICZEGO
- ME6: MENADŻER MEDIATOREM – JAK KONSTRUKTYWNIE ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY W ZESPOLE
- ME7: MENADŻER LIDEREM – NAWYKI SKUTECZNEGO LIDEROWANIA
ME3: INŻYNIER MENADŻEREM – DELEGOWANIE
I ASERTYWNE EGZEKWOWANIE ZADAŃ
Tryb: | Szkolenie otwarte / zamknięte |
Stopień kursu: | Poziom podstawowy |
Czas trwania: | 2 dni - 16 godzin lekcyjnych |
Liczba uczestników: | 8 - 16 osób |
Najbliższe szkolenia: | TERMINARZ |
Cena netto szkolenia otwartego/osoby: | 1765 PLN |
Cena szkolenia zamkniętego: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Wymagania wstępne dla uczestników
Brak
Cel kursu:
To co różni specjalistę to od menadżera, to fakt, że specjalista "wie co i jak", menadżer "wie kto wie" i potrafi skutecznie angażować innych ludzi w realizację zadań, które specjalista woli wykonać sam. Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań jest jedną z podstawowych kompetencji menadżerskich, która inżynierom pełniącym funkcje menadżerskie przysparza trudności i to nie tylko na początku ich drogi menadżerskiej, ale również po wielu latach pełnienia roli menadżera. Wśród inżynierów często spotyka się osoby o introwertycznym sposobie odbierania świata, działające logicznie i racjonalnie, dla których angażowanie innych oraz wyrażanie emocji czasem stanowi nie lada wyzwanie. Asertywność jest sposobem wyrażania siebie, w którym wyrażamy nasze myśli, uczucia, życzenia, dbając jednocześnie
o poszanowanie praw drugiej strony, pozwala to delegować i egzekwować zadania z zachowaniem satysfakcjonujących relacji.
Program szkolenia:
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Zasady delegowania zadań
- Klimat i filozofia delegowania zadań
- Poziomy delegowania zadań
- Dobór poziomu delegowania zadania do poziomu rozwoju kompetencji pracownika
- Identyfikacja najczęściej popełnianych błędów podczas delegowania
- Egzekwowanie zadań i odpowiedzialności
- Monitorowanie realizacji zadań – udzielanie feedbacku
- Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej
- Udzielanie negatywnej informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmowy dyscyplinującej
-
Znaczenie komunikacji asertywnej w egzekwowaniu zadań
- 4 kroki asertywnego egzekwowania
- Asertywne radzenie sobie z odmową wykonania zadania
- Asertywne radzenie sobie w sytuacji ataku personalnego
- Asertywne wyznaczanie granic w relacji zawodowej
- Bariery i blokady osobiste w delegowaniu i asertywności
- Identyfikacja barier indywidualnych
- Sposoby przełamywania barier osobistych w obszarze delegowania i asertywności
- Tworzenie indywidualnego planu rozoju kompetencji w obszarze delegowania, egzekwowania i asertywności
W trakcie kursu uczestnicy:
- Zidentyfikują zachowania asertywne, agresywne i uległe
- Wyznaczą własne granice i nauczą się dbać o granice rozmówcy
- Nauczą się wykorzystywać asertywność w budowaniu efektywnych relacji menadżer-podwładny
- Poprawią współpracę z innymi
- Poznają profilaktykę wypalenia zawodowego
Metody szkoleniowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja moderowana
- Odgrywanie ról
- Praca z kamerą
- Film
- Akwarium
- Gry zespołowe
- Praca indywidualna
Adresaci szkolenia:
- Kadra menadżerska
- Osoby zarządzające zespołami
- Inżynierowie
- Właściciele firm